donderdag 27 augustus 2009

Discipline

Ik ben er me helemaal van bewust dat ik ritme, regelmaat en reinheid in mijn leven van alledag nodig heb - en ook in mijn geestelijk leven. Gek genoeg, in onze westerse samenleving lijkt het of we spontaniteit tot onze religie hebben gemaakt. Ook bij mij zat het idee er jarenlang - decennia... in dat in mijn geestelijk leven, spontaniteit dichter bij God staat, dan vaste regels. Regelmaat. Gewoontes.

Toen ik de Keltische Gebeden in boekvorm ontdekte, vond ik dat een geweldig hulpmiddel om regelmaat in mijn bidden te scheppen. Nog vaak een lastig punt, nu ik ze dagelijks op de computer lees. Wat de emails komen intussen binnen, er zit zoveel werk in de harde schijf, maar ik wil toch eerst met gebed beginnen.

Ik doe trouwens vooral de morgengebeden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten